دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی توسعه نکا
عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی توسعه نکا از پروژه‌های شرکت مدیریت تولید برق – نیروگاه شهید سلیمی امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت آغاز شد که با ساخت و راه‌اندازی آن زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 550 نفر فراهم می‌شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو بخش بخاری و سیکل ترکیبی دارای قدرت اسمی 2 هزار و 214 مگاوات است.

این مجموعه از 4 واحد بخاری هر کدام با ظرفیت اسمی 440 مگاوات، یک بلوک سیکل ترکیبی شامل دو واحد گازی هرکدام با قدرت 137.6 مگاوات و یک واحد بخاری با قدرت اسمی 160 مگاوات و همچنین دو واحد توربین انبساطی با قدرت نامی هر کدام 9.4 مگاوات تشکیل شده است.

امروز و با حضور مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران، معاون استاندار مازندران، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و جمعی از مسئولان، ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی توسعه نکا به ظرفیت 484 مگاوات کار خود را آغاز می‌کند.

به گفته محسن نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی، این پروژه در اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور آغاز و شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی با هدف افزایش تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و همچنین کمک به پایداری شبکه راه‌اندازی خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی توسعه نکا

وی ادامه داد: باتوجه به گسترش صنایع محلی و توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی، ساخت این پروژه‌ها از دیگر اهداف است.

"یکی  دیگر از اهداف آن، کمک به اشتغال منطقه است؛ با راه‌اندازی این پروژه‌ها 50 شغل مستقیم و 500 شغل غیرمستقیم راه‌اندازی می‌شود".

نعمتی درباره میزان اعتبارات واحد گازی این پروژه اظهار کرد: برآورد این پروژه،  14 هزار میلیارد ریال است.(اعتبار بخش گاز این نیروگاه از محل موافقت‌نامه احداث 22 واحد بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی است).

به گزارش آوای خزر، قرارداد احـداث‌ واحدهای‌ بخـاری‌ نیروگاه نکا در سال‌ 1354 بین‌ وزارت‌ نیرو و کنسرسیومی‌ متشکل‌ از سه‌ شرکت‌ آلمانی‌ به نام‌های BBC ، Babcock و Bilfinger + Berger منعقد و متعاقب‌ آن‌ عملیـات‌ احـداث‌ در زمینی‌ به مساحت‌ 136 هکتار شروع‌ شده است.

اولین ‌واحد بخار نیروگاه‌ در تاریخ‌ 1358/7/2 و واحدهای‌ بعدی‌ هریک به‌ فاصله ‌‌تقریب‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ی‌ شش‌ ماه‌ وارد مدار شدند.

نصب‌ واحدهای‌ گازی‌ پس‌ از خرید تجهیـزات‌ از شرکت‌ زیمنس‌ آلمان‌، از سال‌ 1367 توسط‌ شرکت‌ نصب‌ نیرو و با نظارت‌ شرکت‌ قدس‌ نیـرو آغاز و نخستین واحد آن‌ در تاریخ‌ 1369/5/19 و واحد بعدی‌ در تاریخ‌ 1369/8/6 وارد مدار شدند.

باتوجه به راندمان بالای سیکل ترکیبـی ( Combined Cycle )، عملیات مربوط به تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی که از سال1382 شروع شده بود در تابستان 1385 به اتمام رسید. همچنین عملیات نصب دو واحد توربین انبساطی ( Turbo Expander ) نیز در سال 1385 به اتمام رسید.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: